I dag (mandag den 26. februar) brød forhandlingerne på det kommunale område sammen. Ærligt så var det forventeligt efter sammenbruddet på det statslige område i fredags. Rammer er jo de samme…
Vores modparter synes til forveksling at “ligne hinanden” og mener samstemmigt, at at de offentlige ansatte IKKE skal have del i landets økonomiske omsving, omend det selv har været med til at skabe det…. Næ nej de offentlige ansatte skal fortsat udvise tilbageholdenhed som ved OK11, OK13 og OK15….
Hvorfor det kun er det private arbejdsmarked, som skal mærke at Danmark nu er uden af krisen og mærker et økonomisk opsving, er for mig en gåde…
Hvorfor det kun er det private arbejdsmarked, som skal mærke at Danmark nu er uden af krisen og mærker et økonomisk opsving, er for mig en gåde… Hvorfor skal det offentlige arbejdsmarked nu gøres til sekunda-arbejdsmarked?
HVAD NU?
Nu træder forhandlingerne ind i næste fase, forligsinstitutionen, som er sikkerhedsventilen i den danske model.
Vi sætter vores lid til, at denne del af den danske model ikke er sat ud af kraft, og at forligskvinden kan bringe parterne sammen, så Danmark undgår endnu en storkonflikt på det offentlige arbejdsmarked.
