VI HAR SELV BETALT….
Striden om den “betalte frokostpause” blokerer for en aftale.
 
Med “betalte” tænker flere sikkert: Betalt af arbejdsgiver MEN nej den er BETALT AF overenskomstmidler, dvs. af os selv og altså IKKE af arbejdsgiver!
 
De offentlige ansatte har en tilsvarende lavere løn. Vi i fagbevægelsen står fast på, at det er helt urimeligt, at arbejdsgiver vil sætte os ned i løn svarende til 7,25% eller øge vores arbejdsuge med 2,5 time, når Vi SELV HAR BETALT i foregående overenskomster….

Her findes en  god beskrivelse af en af de helt store knaster ved OK18: Retten til at spise sin mad i arbejdstiden: