Endnu et stærkt og læseværdigt indlæg af vores top-forhandler Flemming Vinther (formand for CFU):
“NOK ER NOK, er budskabet fra medarbejderne forud for forhandlingerne om offentlige overenskomster, OK18.
Vi vil gerne fremtidssikre en velfungerende offentlig sektor. Men vi vil ikke acceptere, at de ansatte skal betale for politiske beslutninger ved, at der hele tiden skæres i vores vilkår for at dække et selvbestaltet underskud på de offentlige arbejdspladser.”
Dette er netop omdrejningspunktet for OK18…
En overenskomst, hvor der ikke “kun” kæmpes for enkelte rettigheder på egen arbejdsplads men for hele grundlaget for vores offentlige sektor, OG den måde vi har reguleret vores arbejdsmarked siden Septemberforliget i 1899 – kaldet Den Danske Model.
