Sophie Løhde du har flere gange offentligt sagt, at regeringen ikke har intentioner om at fjerne den betalte frokostpause, men til trods for dette, så vil du ikke skrive “intentionerne” ind i overenskomsten. I stedet tilbyder du, at frokostpausen er sikret frem til 2024.
Undskyld mig, det er vel det samme som at sige, at efter 2024 så kan frokostpausen, med en værdi svarende til 7,25% af lønsummen, fjernes uden forhandling.
Hånden på hjertet, så kan du vel ikke være overrasket over, at vi er tvunget til at takke nej til din 2024-model, som reelt vil sætte vores medlemmer ca. 2,5 timer op i arbejdstid uden lønkompensation.
Lad der i det mindste være overensstemmelse mellem “tilbud” i Forligsinstitutionen og i offentligheden – hvis dine tilbud er reelle og med respekt for modparten, ja så vil der jo komme en aftale…
Fortsat god arbejdslyst til både Sophie Løhde og Flemming Vinther og co.!