Nytænkningen af skoledagen med den FLEKSIBLE SKOLEDAG på Mulernes Legatskole
Uddannelsesmonitor har skrevet en fin og forklarende artikel om vores arbejde med at nytænke skoledagen til gavn for både den faglige og sociale trivsel.
To citater fra artiklen:
“Jo mere jeg sætter mig ind i det, desto mere tror jeg på det – og selv om projektet tog afsæt i af hjælpe de svageste elever, så ser jeg nu, at den nye organisering kan være en gave til den dygtige og studiekompetente elev også,« siger Jeppe Kragelund.
“Det er et projekt, der udvikler sig løbende, så det kan godt være, vi har en lidt anden struktur om et år. Det kan vi ikke vide endnu. Sådan er det, når man laver et forsøg, der ved man jo ikke på forhånd, hvad der vil lykkes, og hvad der ikke vil lykkes,« siger Jeppe Kragelund.
»Men nu prøver vi i. For der er dele af den måde, som vi organiserer vores skoledag i dag, som må kunne gøres bedre – den opgave har vi taget på os, og vi glæder os virkelig til at tænke undervisning på en ny måde med bedre individuel hjælp og mere ro i og omkring fagundervisningen – forhåbentlig med et større faglig udbytte som resultat.«
https://uddannelsesmonitor.dk/nyheder/trivsel/article18198548.ece